Aaahjustee

Kategori: Allmänt

Har haft funderingar på att börja mer med secondhand kläder. Jag menar man kan köpa så otroligt mycket snyggt för en billig slant OCH det är bättre för miljön. Visst är det väl roligt att gå omkring i butiker med massa nya kläder och bara sukta sig efter en 600 kronors klänning men åh andra sidan så kommer den klänningen såsmåning om till en seconhand butik och får sedan hänga där. Man kan hitta så mycket mer annorlunda kläder på sådana ställen med. Man behöver ju inte ens gå in i en seconhandbutik längre, Blocket, Tradera och alla Facebook sidor är ju jättre bra om man inte känner att man vill gå till en butik.
Själv så älskar jag att flanera runt på ställen som Erikshjälpen, myrorna och loppisar. Så sjukt många ideer man får och vilka pengar man kan spara in. 

 
 
(Snart köper jag mig ett torp på landet och har självförsörjning. Väver mina egna mattor, låter mina höns gå lös överallt på gården, syltar, förvarar och hugger ved till vinterförådet. Snacka om att leva i idyllen utan några måsten och kanske slänger jag den där förbannade klockan som kan göra en tokig ibland. Det vore iaf något att sikta på längre fram i tiden.)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: